Rotary körsétány

• Túra színt emelkedése: 60 m
  • Túra kiindulópontja: Misina-tető alsó parkolója
  • Túra célállomása: Misina-tető alsó parkolója
  • Túra jelzése: sárga és sárga körbefutó nyíl
  • Kilátó, szép kilátás: déli oldalt a fák betakarnak, az északi oldal egyik nyiladékában a Kelet-Mecsekre van szép kilátás!
  • Vízesés: nincs
  • Tanösvény: igen
  • Geoláda: igen
  • Pihenőhely: több pad és pihenőhely található a sétánk során
  • Forrás: nincs
  • Szállás: nincs
  • Büfé: nincs
  • Családdal teljesíthető-e: igen
  • Futható-e: igen
  • Hasznos információk:
  • Túra leírása: A túránk kiinduló pontja a Misina-tető alsó parkolója, könnyen megtalálható, a toronyhoz vezető út végén nem kell felkanyarodni, hanem kicsit továbbhaladva pont nekimegyünk. Autóval tehát könnyen megközelíthető, arra azért figyeljünk, hogy értékeket ne hagyjunk a kocsinkban, főleg szem előtt! erre a rendőrség is felhívja a figyelmünket! 34-es helyi buszjárattal is feljöhetünk ide, a Tv-torony alatt van a megállója, pár perces sétával átérhetünk ide. Egy fa tábla jelzi az irányt (Tubes, Rotary), a sorompót megkerüljük és a sárga jelzésen elindulunk felfelé. Kis emelkedő után kis lejtő, majd megindulunk igazán felfelé. Útközben táblák mutatják be a táj élővilágát. 550 méter magasságában érjük el a Rotary sétányt. Itt egy szépen kialakított turistapadon akár meg is pihenhetünk. Innen délre, inkább délnyugatra indulunk. 150 méter megtétele után elérjük a Rotary emlékkővet. Korábban szép kilátás volt innen, mára már benőtte az erdő. A Misina-Tubes gerinc délnyugati oldalában sétálunk tovább, a Gyarmati-kereszt elhagyása után nem sokkal becsatlakozik a piros kereszt jelzés, majd hamarosan le is válik utunkról és megy fel a Tubesre. A nyiladékból feltekintve mi is láthatjuk a fölénk magasodó János-kilátót. Innen továbbhaladva még jelzéssel találkozunk. Előbb a piros háromszöggel, majd a sárga jelzéssel, mindkettő a Lapist köti össze a Tubessel. Körülbelül másfél kilométere jövünk a körsétányon, amikor ráfordulunk az északi ágára. Innen még két kilométer vár ránk. A kanyarban egy emlékkővel találkozunk, felirata egy Vörösmarty Mihály idézet "Az ember fáj a Földnek". Pár lépés után egy irtáshoz érünk, ahol jó időben az egész Kelet-Mecsek belátható. A déli ág karsztbokorerdejéhez képest, egy jóval idősebb tölgyes, bükkös erdőben folytatjuk túránkat. Tavasszal medvehagyma illata lengi be a tájat, kora nyáron pedig több értékes vadvirág díszíti az ösvényt. Utunk vége felé madáretetők, a tanösvény táblái is sűrűsödnek, majd hamarosan bezárul a kör és visszaérünk a délkeleti kiindulási és egyben végponthoz. Innen a már az elején ismertetett sárga jelzésen lesétálunk a parkolóhoz. Ha időnk engedi érdemes kis kitérővel felkapaszkodni a Kis-Tubesi vagy, és a Tubesi kilátókba is.
Képek a túra során:
Rotary körsétány jelzése
Rotary kör indulási és végpontja
Gyaarmati-kereszt

"Az ember fáj a Földnek"
Szép kilátás a Kelet-Mecsekre
Az Öreg tölgy

A menetidő átlagos tempóval lett számolva, az idők számítása 4 km/óra alapsebességgel történt, amit minden 10 m szintemelkedés 1 perccel növel.
  A szerző a legnagyobb odafigyeléssel szerkesztette az oldalt, ennek ellenére előfordulhatnak tévedések, elütésék. A Mecseki túrák nem vállal semmilyen felelősséget az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a portál használatából keletkeznek.