Irma út

• Túra jellege: gyalogtúra
  • Túra nehézsége: könnyű
  • Túra színt emelkedése: 170 m
  • Túra kiindulópontja: Tettye (230 m)
  • Túra célállomása: Dömörkpapu (400 m)
  • Túra jelzése: sárga
  • Kilátó, szép kilátás: kis kitérővel a Balázs-pihenőtől vagy a Flóra-pihenőtől!
  • Vízesés: nincs
  • Tanösvény: igen
  • Geoláda: Igen
  • Pihenőhely: Lenkei-pihenő, Hamedli-pihenő, Ptacek-pihenő
  • Forrás: nincs, kút a Dömörkapunál és Tettyén!
  • Szállás: nincs
  • Büfé: Semiramis kávézó, Tettye étterem, Dömörkapu büfé (csak hétvégén van nyitva)
  • Családdal teljesíthető-e:igen
  • Futható-e:igen
  • Hasznos információk:
  • Túra leírása: A kiindulási pontunk a Tettye. Ide kényelmesem feljöhetünk autóval (több parkoló áll a rendelkezésünkre), busszal (33-as pécsi járat), de gyalogosan is könnyen megközelíthető. A Semiramis kávézó mellett indul a turistaösvényünk. Első jelzésünket egy nagy gesztenyefán találjuk, majd hamarosan elágazáshoz érünk. - Ha ráérünk, akkor érdemes tennünk egy pár perces kitérőt és a balra tartó lépcsősoron felsétálhatunk a Balázs-pihenőhöz. Remek kilátás van innen a városrészre, tiszta időben még a Szársomlyóban és a Villányi-hegységben is gyönyörködhetünk. - Ha nem a lépcsősoron megyünk tovább hanem az egyenesen haladunk tovább akkor rövid időn belül beérünk az erdőbe. Jól kijárt, széles ösvényen kapaszkodunk felfelé, mígnem egy táblához érünk. A zöld négyzetet keresztezzük, egy s formát ír le az utunk. Ahogy jobbra visszafordulunk meglátjuk a Lenkei-pihenőt, majd élesen balra tartva vezet tovább az utunk. - A zöld négyzeten nyugatra a z Ilonka-pihenő, a Hotel Kikelet vagy akár a Kardos úti kulcsosház érhető el, keletnek pedig a szebb napokat megélt Vándorsport kulcsosház. - Eddig a völgy aljában vezetett a turistaút, most annak oldalában mehetünk tovább. Pár perc séta után elérjük a Hamedli-pihenőt, majd hamarosan alábbhagy az emelkedő és északnak fordul a völgyünk. Egy-két kisebb kanyar után kiegyenesedik az út és folyamatos emelkedés végén felérünk a Dömörkapuhoz. Először jobbra a volt Vidámpark még éppen álló épületeit vesszük észre majd kiérünk az aszfalt útra a parkolóhoz. Végállomásunk a Dömörkapu a Mecsek egyik legkedveltebb kiindulási pontja a könyékbéli kirándulásoknak. Túránkat folytathatjuk innen a Misina felé, a Kis-rét irányába, a Lámpás-völgy felé, a Flóra-pihenőhöz, vagy épp az Állatkert is célba vehető. Nagy parkoló, kisvasút, talán még működő büfé, a Ptacek Viktor pihenő és az egykor Vidámpark található itt. Tettyétől egészen idáig vezető tanösvényt a fákon található számjelzések és egy okostelefon segítségével tanulmányozhatjuk.
Képek a túra során:
Tettye

Fénysugár az Irma úton

Lenkei-pihenő

Hamedli-pihenő

Ptacek Viktor pihenő

A menetidő átlagos tempóval lett számolva, az idők számítása 4 km/óra alapsebességgel történt, amit minden 10 m szintemelkedés 1 perccel növel.
  A szerző a legnagyobb odafigyeléssel szerkesztette az oldalt, ennek ellenére előfordulhatnak tévedések, elütésék. A Mecseki túrák nem vállal semmilyen felelősséget az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a portál használatából keletkeznek.