Bánffay Simon út

• Pihenőhely: Roboz-pihenő, Szigriszt-kereszt és a Tv-torony alatt padok
  • Forrás: nincs
  • Szállás: nincs
  • Büfé: Tv-toronyban étterem (http://tvtoronypecs.hu/)
  • Családdal teljesíthető-e: igen
  • Futható-e: igen
  • Hasznos információk:
  • Túra leírása: Rövid túránk kiindulása a pontja az Állatkert és a Mandulás között van félúton. Autónkat mindkét helyen lerakhatjuk és pár száz méteres sétával megközelithetjük a Roboz Imre pihenőt. 34-35Y-35 helyi járattal is felbuszozhatunk a városból. Gyalogosan több irányból jöhetünk, délről a Kardos úton vagy keletről a Balog Károly sétaúton a Dömörkaputól, de nyugatról a Remete-rét, Mandulás felől is ide lyukadunk ki. A pihenőtől elindulva egy rövid egyenes szakasszal indulunk, aminek a felénél levélik keletre a piros jelzés, de mi maradunk a sárga háromszögön. Addig sétálunk míg egy Mária-képhez érünk itt balra fordulunk és az Állatkert kerítése mellett folytatjuk utunkat.  Jobbra-balra kanyarog az ösvény, ahogy hagyjuk magunk után a szinteket. Két hosszabb egyenes szakasz után érjük el a Misina-tetőre vezető műutat. A fák között már magasodik felettünk a Tv-torony. Az aszfalt út túloldalán kis pihenő van a Szigriszt-kereszt alatt. Innen már tényleg csak pár száz méter és felérünk a Misina tetejére. Figyeljük a jelzéseket, mert bár eltévedni nehéz, de sok jelzetlen csapás vezet az erdőben. Ezeken is feljutunk, de sok helyen a Biokom ezeket táblákkal, korlátokkal lezárta a talajerózió miatt. Ha egy mód van akkor használjuk a kijelölt ösvényeket! A tv-toronyban étterem várja a turistákat, valamint a feletti kilátóból láthatjuk Pécsett teljes szélességében. Ha erre járunk érdemes fellátogatnunk, nem fogunk csalódni benne. Infók a torony weblapján: http://tvtoronypecs.hu/
Képek a túra során:
Kiindulópontunk a Roboz Imre pihenő
Állatkert melletti Mária kép és forduló
Bedőlt fa az utunk mentén
Párhuzamosan az aszfalt út alatt
Útkeresztezés
Szigriszt-kereszt
Közel a végcélunk
Végpontunk a Misina-tető
  A menetidő átlagos tempóval lett számolva, az idők számítása 4 km/óra alapsebességgel történt, amit minden 10 m szintemelkedés 1 perccel növel.
  A szerző a legnagyobb odafigyeléssel szerkesztette az oldalt, ennek ellenére előfordulhatnak tévedések, elütésék. A Mecseki túrák nem vállal semmilyen felelősséget az esetlegesen bekövetkező károkért, veszteségekért, költségekért, amelyek a portál használatából keletkeznek.